Event.no + Ingvild = A hell of a ride
Vi skal stå i kulissene og sørge for at kundene våre skinner – og Ingvild styrer spotlighten. Men hva lokket henne til eventbransjen for ti år siden?
Ingvild Chr. Delbæk startet sin reise hos oss for over ti år siden. Startskuddet var en anbefaling fra ekskjæresten hennes, han hadde på dette tidspunktet 20 års erfaring fra bransjen, og var en god samarbeidspartner av Event.no. Han mente at Ingvild ville passe perfekt inn i teamet vårt – og det hadde han helt rett i.
Hva som gjør at Ingvild hører hjemme her? Man må bry seg om mennesker for å jobbe med events, og Ingvild er skikkelig god med folk. Hun er en relasjonsbygger av de sjeldne.
Lucky one
Da Ingvild begynte som prosjektleder i Event.no i 2012, ble hun kastet rett inn i det, som artistansvarlig i Oslo Spektrum – for 35 artister (!). Med god kompetanse i bunn, går det meste bra.
I dag jobber Ingvild som (en skikkelig garva) prosjektleder. Men hva var det som lokket henne til å bytte beite for ti år siden? Vi lar Ingvild forklare det selv:
– Det startet egentlig med ren nysgjerrighet, på bransjen og hverdagen. Jeg har god erfaring fra ulike bransjer i tillegg til en internasjonal utdanning, og så at jeg kunne bruke mye av kompetansen min hos Event.no.
– Men det var den gode teamfølelsen som gjorde at jeg til slutt tok steget fra restaurant til event – og den følelsen er der ennå.
Mange personligheter, men én stjerne
Som eventskreddere har vi et stort ansvar, og én av prosjektledernes (aka Ingvilds) viktigste oppgaver er å sørge for trygghet. Både for kundene våre og alle som jobber med arrangementet. Vi må sørge for at alle samarbeider og føler seg trygge på det de skal gjøre. Vi må være en menneskekjenner, rett og slett.
I tillegg er det viktig å vite hvem stjerna i showet faktisk er. Den som skal senke skuldrene og nyte at alt går på skinner. Vi skal jo tross alt stå i kulissene. Det er kundene våre som skal skinne. De er stjerna på Event-himmelen.
Ikke glem grunnmuren
Er du nysgjerrig på hvordan vi går fram for å planlegge et event? Hvor begynner vi?
Vi sammenligner ofte eventer med å bygge hus. For at huset ikke skal rase sammen, trengs det sterk byggfaglig kompetanse.
Kort fortalt: Vi må starte med grunnmuren, ikke gardinene. Det er jo ikke vits å kjøpe interiør om huset ikke har et fundament å stå på.
Jobben vår er å sørge for at selve konseptet og kommunikasjonen (internt og eksternt) er på plass, før vi finner fram saksofonen og lyskasteren – eller hundesleden, for den saks skyld. Og det er vi som sørger for at idéene på blokka er gjennomførbare – og, ikke minst, trygge.
Et eksempel? Artister som dingler fra lysekroner. Skikkelig kult, det er vi enige i. Men det de færreste vet, er at taket da må kunne holde minst ett tonn (det er et krav). Visste du det?
Men, vi har hatt artister hengende fra lysekroner vi. Det meste er mulig (med Event.no på laget)
Det er en livsstil
Å jobbe med eventer er en livsstil. Vi er ikke i tvil om at Ingvild valgte rett vei i 2012 – hun er ikke i tvil selv heller, altså.
Vi møter så mange fantastiske mennesker og lærer noe nytt hele tiden. For ikke å snakke om opplevelsene. De kreative, crazy, vakre og varme opplevelsene.
Utviklingen i bransjen har vært stor de siste ti årene. Og vi er helt enige om én ting: Det blir bare morsommere og morsommere.
Bransjen er proffere, og kompetansen vår blir mer verdsatt nå enn den ble før. Bærekraftige opplevelser og arrangementer blir også viktigere og viktigere. Noe som varmer Ingvilds hjerte, som banker for å finne grønne løsninger for kundene våre. Samtidig lærer vi masse av kundene og samarbeidspartnerne våre. Dere er rå!
Vi er så glade for at Ingvild (og kanskje også du?) har vært med på denne reisen og utviklingen, og gleder oss helt vilt til de neste ti åra.